Nuagu Game Lodge

26 september 2013 - Mossel Bay, Zuid-Afrika

Hallo, hier ben ik weer!

We zitten op dit moment in afwachting van het diner, dat om 19 uur begint. We hebben vanmorgen afscheid genomen van Dave en Amanda, een Engels echtpaar dat hier in 2007 naar toe is gekomen en een B&B met lodge heeft opgestart. Heel gezellige en knus huisje, vanmorgen lekker ontbijt en met Nobuhle over haar opstandige tienerdochter Nolyvuyo gekletst in het Afrikaans. (ja Bea, graag contact met de locals, wat de engelsen ook zijn, maar óók hun hulp in de huishouding, een schat van een mens)

Daarna moesten we wél 180 km rijden naar onze volgende plek: Nyagu Game Lodge, vlak bij Mosselbaai. Op dit moment zijn we nog maar 366km verwijderd van Port Elisabeth, onze eindbestemming, maar gelukkig maken we nog een héleboel tussenstops!!!

Omdat we voor morgen bij Botlierskop een lionwalk (morgen lezen/zien jullie meer hierover, “tromgeroffel” spannend!!!) besproken hadden, hebben we die locatie eerst bezocht, nog wat extra activiteiten bijgeboekt…. Heb er nu al zin in!!! We moeten er wel zó vroeg voor opstaan en weg, dat we zojuist van Ruan, onze gastheer, al het ontbijt kregen. Zodat we dat om 7 uur al in ons huisje kunnen opeten, de rest mag pas om 8 uur.

En zo zijn we nu dus neergestreken in het Afrikaanse binnenland; slechts op 10-15 km van de kust, maar zo anders!! Ik heb vanmiddag de eerste neushoorn gekiekt, we hebben onze eerste giraffes (of giraffen J ) gezien. Naast de mooie walvissen, is dit toch wel het Afrika waar we voor gekomen zijn. Henk heeft alweer een uur op zijn gemak rondgekuierd en veel vogels zien wegvliegen; tja ze zijn hier niet erg fotogeniek, maar diegene die hij heeft zijn telkens weer mooi!!

Liefs,

Henk en Jos

ps: foto's lukken nog niet, hier zo ver in de bush, komt later nog wel

@ H&H: leuk he, verhaaltje voor 't slapen gaan

@ Koba en T&B: De natuur is hier zo mooi en rustgevend, we willen dat wel graag vasthouden, maar meestal is het na twee dagen NL al weer weg....

1. Bea:
    26 september 2013
    Whales zijn spectaculair om te zien maar dat is altijd op een zekere afstand. De lionwalk morgen moet naar mijn mening een ultieme belevenis zijn tijdens deze reis. Ben zeer benieuwd naar de fotoreportage en natuurlijk het verslag!
    (Giraffes/n mag allebei)
  2. Baukje @ Theo:
    26 september 2013
    The lion sleeps tonight.Een fijne walk gewenst en mooie foto's !
  3. Ellen:
    26 september 2013
    Ben benieuwd! Veel plezier!