aah iema wehp aah iema wehp; in the jungle the quiet jungle the lion sleeps tonight

27 september 2013 - Mossel Bay, Zuid-Afrika

Hét hoogtepunt, de hoogtepunten van onze vakantie!!

Zoals ik gister al schreef: vandaag de lionswalk, met een paar uitbreidingen…… Je weet niet wat je beleeft, je weet niet wat je ziet. Nu ik dit ‘savonds schrijf stroomt nog het geluksgevoel door me heen. We hebben gewoon een dagpakket met pret gehad vandaag: Eigenlijk té mooi om op te schrijven: de foto’s (véél foto’s) spreken straks ook wel voor zich.

Want wat hebben deze ‘gekken’ allemaal gedaan en waarvoor moesten we zo vroeg ons bed uit?? We waren als eerste bij de Botlierskop en gingen als laatste weg.....:-)

We begonnen met een gamedrive; Richard reed ons in 2 ½ -3 uur het park rond, liet ons allerlei mooie dieren zien en vertelde er heel veel over. Bijvoorbeeld dat de donkere impala’s door de donkere kleur minder vit.D hebben en daardoor minder kalk en daardoor minder hoog springen als hun lichtere soorten. Omdst ze anders hun poten breken!! Of dat mannetjes giraffen kale hoorntjes hebben, en vrouwtjes behaarde…..

Daarna gingen we een bakkie koffie doen, in afwachting van datgenen waar Jos het meest naar uitzag en ook het meest van genoot: olifanten voederen. Er waren nog drie anderen bij onze groep, maar die waren een beetje bang.. gelukkig maar, des te meer kon ik voeren hahaha.

Dan een lekkere lunch en dan weer de jeep in: op naar de vertederende welpjes van 6 weken oud!

En dan komt Nico ons halen voor de lionswalk. Dat was weer echt Henk’s ding , waarbij Richard (die er ook weer bij was,) mij uitlachte, dat ik meer moest glimlachen, alsóf ik het net zo leuk vond als de ‘ellies’  De leeuwen waren zeer goed getraind, het voelde dan ook niet echt gevaarlijk, ze wisten precies waar ze heen moesten wandelen voor de volgende photoshoot!!

En dan tot slot nog een half uur op een olifant rijden!!

Mensen, dit was een dag met wel 10 sterretjes. We zijn zo blij en happy!!!!!!!!

Ik zou zeggen geniet van de foto’s

Liefs, Henk en Jos

ps: Als diner heb ik zojuist struisvogelnek (geloof ik??!!) gegeten, zat in een 'koppensnellerspannetje' en ik mocht het met de vingers eten... (experience once in a lifetime too!!)

Vraag ik aan Ruan, onze host: wat de zanger van de Afrikaanse cd is, met leuke liedjes, zodat we die nog kunnen opzoeken deze week... is het Helmut Lotti!!!!! dat geloof je toch niet!

1. Emilia:
    27 september 2013
    Stoer hoor, Jos. Zijn de leeuwen net zo aaibaar als onze huiskatten?
  2. Sabrina:
    27 september 2013
    Wat geweldig henk en jos! Wauw! Kan me zo'n geluksgevoel helemaal voorstellen!
  3. Paula:
    27 september 2013
    Hoi Jos, wat een schitterende foto,s weer. Wat een reis hebben jullie gemaakt zeg. Dit zal jullie wel lang bij blijven.
  4. Baukje @ Theo:
    27 september 2013
    Joepie de poepie vrouwtjes met behaarde hoorntjes te gek!
    Henk en Jos wat een te gekke belevenis met deze dieren.
    Dit is iets om mee thuis te komen geweldig leuk voor jullie.
  5. Guus loman:
    Geweldig hoor!!!!
    Kun je niet zo'n leeuwtje meesmokkelen, leuk als huisdier.
    Heb ik het goed gezien, zitten jullie met een helmpje op de olifant en de olifantenrijder met een muts?
  6. Bea:
    the gold medal day!!
  7. Koba:
    gezellige beestenboel!!!
    wat een ervaringen deze dag! Geweldig.