Addo elephant

8 oktober 2013 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Hallo  jongetjes en meisjes

We zitten in Addo Elephant parc sls ik dit schrijf, maar als jullie dit lezen zitten we alweer op een vliegveld,  weet nog niet welke hangt van de Wifi af. Maar op Addo hebben we dus wel ele-fanten maar geen inter-netten.

Desalwelteplus hebben wij natuurlijk wel weer wat belevenissen op papier te zetten. De reis van Tsitsikamma naar Addo was lang voor onze begrippen (250 km) en vooral saai het laatste stuk. 70 km rechte weg tussen hei en brem door. Gelukkig weten we nu al wel waar het vliegveld van Port Elisabeth is; daar kwamen we ongeveer langs. Maar daar denken we nu nog niet aan.

In dit park kunnen we weer op safari, dat hebben we vanmiddag dan ook gedaan. En uiteraard spotten we dan als eerste de zebra’s, die laten zich altijd graag zien, wisten we nog van de vorige keer. Giraffen zitten hier niet, die waren ook altijd mooi en mooi om te zoeken. Maar het naam heet niet voor niks Addo elephant: Bij een waterpoel stonden deze reusachtige lobbessen. En dan niet één of twee; nee een hele grote kudde van meerdere families, wel een stuk of twintig bij elkaar. Later toen we wat uitgebreider keken liepen er verderop door de bossages ook al wel een stuk of 40. Whauw zoveel olifanten, Jos kon haar geluk niet op! Verder zagen we de Nyala en de kudu en van die dender-wrattenzwijntjes: die rennen altijd zo leuk!

Ons laatste onderkomen van deze vakantie is een rondavel, een leuk rond huisje, met bed en badkamer. Er is een apart kookhuisje, maar aangezien we onze spullen een beetje opmaken, er geen dorp en dus ook geen Spar in de buurt is, gaan we maar in het restaurant eten, niet duur en lekker makkelijk. En men houdt hier van opschieten, dus je zit echt niet de hele avond te tafelen; met 1- 1 ½ uur sta je weer buiten!!

We willen morgenochtend heel vroeg opstaan, om rond 6 uur de beesten te verrassen en zo hopelijk een leeuw tegen te komen!!

Dat vroege opstaan is vooral voor mij (Jos) een probleem, want ik kan hier zó heerlijk slapen!! Maak rustig nachten van 10-11 uur en ben dan heerlijk uitgerust als het 8 u ‘sochtends is, dus of het gezellig met mij is morgenvroeg?!?!?!?

Groetjes

H&J

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Baukje @ Theo:
    8 oktober 2013
    Slaapkop!
    Henk ik leef met je mee!

Doei