Hobbelen door de Swartbergpas

29 september 2013 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Hallo fans!

Vandaag geen stoere beesten, maar stoere natuur!

Jos wilde graag de zonsopgang fotograferen, maar was nét iets te laat; de zon was al boven de horizon, desalniettemin mooie pic, vroeg wakker. Direkt daarna wel weer naast Henk gekropen (met kouwe pootjes…) om nog wat warm te blijven, want 6 graden is nog niet echt aangenaam.

Nadat ik na het (heerlijke!!)ontbijt op de grote computer mocht (yesyes!! Men is ook hier weer zo vriendelijk en behulpzaam, we voelen ons de hele vakantie echt in de watten gelegd)) omdat de wifi ontvangst op het publieke net nog al laag (lees: niks) was, en ik mijn verhaal en foto’s op de blog zette, gingen we vandaag een rondrit maken door de Swartberge; die zijn een onderdeel van de kleine Karoo- en de Grote Karoo bergen. Waarover ik in een boekje las dat de hoogste top van de Kléine Karoo, hoger is dan de Gróte Karoo. Ikke niet snappen….. Waarschijnlijk eerst vernoemd en toen opgemeten J.

De mooiste pas door die bergen is de Swartbergpas, niet geasfalteerd en daardoor des te avontuurlijker.  Jos reed en tijdens een korte filmopname halverwege, meldde Henk dat hij met het zweet in zijn handen naast me zat. Nou niks van gemerkt hoor, ik deed het supergoed (zei ze eigengereidJ)

Filmcamera hebben we ook mee, gebruiken we ook regelmatig, maar helaas ligt het kabeltje voor de computeraansluiting in L’town, dus kunnen we geen filmpjes op de blog zetten. Nou ja, foto’s zeggen ook genoeg en dan hoef je het commentaar op mijn rijstijl ook niet te horen hihi!

Maar die pas dus, zo’n 25 km lang de hele tijd niet harder dan 20 km/u, regelmatig ooh en aah-stops, en dan krijgen wij de dag wel om. Op het moment dat ik dit verhaal schrijf, in ’t voren op Word op ons eigenste balkonnetje, uiteraard met een wijntje.. (wat zal dat afkicken worden…..) loopt Henk om het meer heen om vogels te spotten en te fotograferen. Ik weet af en toe waar ‘ie is, want dan vliegen er vogels op………

Doei mensen allemaal, tot de volgende stop in Knysna!

Liefs, H&J

@ Ellen, ja vast wel, maar deze spraken Afrikaans

@ Bea, ja hoor leeuw mag ook; enne foei! hahahaha

@ Jeroen yep vleerhond er hingen er een stuk of acht

1. Elly:
    29 september 2013
    Heb net al jullie verslagen nog eens gelezen en de foto's bekeken. Het is net of je naast ons zit te vertellen, Jos! Zo beeldend, ik geniet er van.
  2. Bea:
    29 september 2013
    Wat foei Bea? Jij hebt toch die foto's geplaatst? Dan kun je zo'n reactie verwachten.
  3. Bert en Liesbeth:
    29 september 2013
    wij hebben net samen van jullie vakantieverhalen en foto's genoten! vooral die olifanten: Jos wat zul jij je in de 7e hemel gevoeld hebben!! wat is het daar prachtig, fijn dat jullie zo genieten! liefs, Bert en Liesbeth
  4. Bea:
    30 september 2013
    groot en klein is niet hetzelfde als hoog en laag.
    Jij nou snap wel? En dat wijntje? 'Die Suid Afrika wijn' is ook bij ons verkrijgbaar dus hoef je je geen zorgen te maken over afkicken
  5. Koba:
    1 oktober 2013
    Fijn dat ook wij meekunnen genieten!
    Wat een mooie foto's. En ach Jos met 20 km/u kan jij toch geen kwaad op de "weg"? Henk, meer vertrouwen hoor!
    Luitjes nog even goed genieten.