nog meer beestenbende....

29 september 2013 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Hallo allemaal!

Vandaag moesten we weer verkassen naar een volgend overnachtingsadres. En tjongejonge, we moesten wel 70 km verder reizen!

Voor we vertrokken nog gezellig gekletst met een mevrouw die bij Nyagu blijkbaar ook tot the family behoorde. Ze kwam nl. binnen met een grote doos vol potten met ingemaakt fruit, jams en marmelade. Zij bleek voor het ontbijt het zoete ontbijt te leveren. Wij moesten dan ook zzeker zo'n marmelade proberen en eerlijk is eerlijk: het was verukkelijk. En zo ben ik dus nu in het bezit van een heerlijk Afrikaans recept voor jummie-mandarijnmarmelade!!

We zitten nu in een cabin aan een groot meer, prachtig uitzicht vanaf onze veranda :-) , genieten met alle (water)vogels hier, bij de Zeekoei in Oudtshoorn. In Oudtshoorn zijn we vandaag (gister dus ondertussen) naar het Cango-safaripark geweest, een soort van zoo. En daar konden we ook weer oog in oog komen met wat Afrikaans wild

We kregen eerst een rondleiding langs alle dieren en konden daarna met verschillende katachtigen op de foto! En eigenlijk was met deze leuker, en ook minder eng als met de leeuwen, ondanks dat de leeuwen rustiger waren, als de caracal, cheetah en serval. Maar deze dieren zaten vóór ipv. achter ons en dat volde toch prettiger……

En ook al is het met handraised animals, het levert wel weer mooie foto’s op.

Aangezien onze hut op 2 km. van het mainhouse, in the middle of nowwhere staat, wordt de blog op zondagochtend na ’t ontbijt geplaatst, we hadden geen zin meer om terug te rijden voor de WiFi

Dus allemaal een fijne zondag gewenst, wij gaan zo dadelijk een rondtocht maken door het Swartgebergte, in de hoop meer passen door te moeten als afgelopen week, en zo niet?? Dan is het lekker pech

Doeiiiiiii

Greetsss

Henk en Jos

@ allen: er zijn weer niuwe vogelfoto's geplaatst

@ Koba, nog even iets stiller, of eigenlijk sing for joy

@ Emilia: wel aaibaar, maar alleen om dat ze afgeleid worden door de rangers, waarvan eentje een tas met zebravlees heeft. En de vacht, van de kleintjkes voelt als zachte schapewol en van de groten is ook verrassend zacht!

@ Paula en Sabrina en T&B: het is in één woord fantastisch

@ Jeroen, dat gevoel had ik wel steeds hoor als ik op de foto ging J de groep plaagde elkaar er ook mee (we waren met zijn 7en)

@ Bea 4 kussens pp, is een supergevecht geweest!! en het was idd de gouden medaille

@ Els: waaschijnlijk hebbne de berijders een hardere kop dan wij :-)

1. Ellen:
    29 september 2013
    Hé, die met de gestreepte staart is ook in de Apenheul ;-) Mooie foto's weer!
  2. Baukje @ Theo:
    30 september 2013
    Zo'n PCG Hawk lijkt me wel wat voor bij jullie thuis in de grote plant waar Jeroen zijn vogeltjes zitten.