hop on hop off

18 september 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi!

Vandaag als echte toeristen Kaapstad verkend! En dat doe je 't beste met zo'n tourbus, die brengt je langs stranden waar de celibrities graag gezien worden. Langs de hoge spiegelende zakenpanden, langs oude gebouwen uit de Engelse tijd, maar ook door District 6; dat in de jaren 60-90 helemaal tegen de vlakte gegaan is, vanwege de apartheidspolitiek; heel bizar om te zien. Hoopvoller is dan ook het stadhuis, met een grote foto van Mandela, waar hij zijn eerste speech in vrijheid hield vanaf het balkon. Verder moesten we dé berg goed in de gaten houden, want zodra die vrij van wolken is, moet je erheen om van het zicht te genieten. Zo gingen we er vanochtend als eerste heen met de bus; stonden braaf in de rij (vanaf hier is het nog 30 minuten wachten) hoorden toen bij de kassa dat het zicht "poorly" was...... Nou niks geen kaartje gekocht,weer lekker off gehopt en de stad door. Dat was een goeie beslissing, want 's middags trok het mooi open, was er géén wachtrij en gingen we alsnog met de kabelbaan naar 1067 m hoogte. we genoten in alle rust (tijd zat dachten we) van de mooie vergezichten het rustig rondlopen en klauteren; inclusief de gevaarlijke capriolen van Hendrik, voor die ene gevaarlijke foto....

Toen kwamen we erachter dat time echt flies when you're having fun, want we moesten ons haasten om de bus te pakken die ons uiteindelijk bij ons laatste uitstappunt bij de lodge kon brengen. Nou ja, dan heb je je dag ook volledig benut. Wandelend door het park zagen we een eekhoorntje lopen. O leuk, fotootje maken!! Even verderop zagen we er nog een en nog een.......

Morgen komt onze auto en kunnen we de rest van de vakantie op eigen gelegenheid rondtoeren!

greetsss

H&J

@ Gé&Paula: jullie zonnestraaltje weer bewonderd: stoer ventje (ik heb vannacht zelfs van 'm gedroomd!)

@Bea: zoals je ziet, Tafelen zonder journaal bevalt ons prima!

1. Paula en Geke:
    18 september 2013
    Dat was vast een prachtige droom als het over ons manneke ging!<3 morgen een goede reis en geniet van al het moois wat Afrika te bieden heeft. Een prachtig uit zicht van de tafel berg! En op de foto ziet er iets soms gevaarlijker uit als in werkelijkheid(haha).
  2. Baukje @ Theo:
    19 september 2013
    Henk in hogere sferen en Jos ziet iets tussen die mooie vetplanten.Wat een prachtig uitzicht!
  3. Bea:
    heb ik dat verhaal over het nog snel halen van de laatste verbinding al niet op een eerdere reis gehoord?
    Betekent dus dat jullie zo lang mogelijk van alles genieten en dat is het belangrijkste.
  4. Erwin:
    19 september 2013
    ziet er mooi uit daar :)
  5. Koba:
    20 september 2013
    Fijn dat de reis goed verlopen is, en het weer....
    joh dat wordt vanzelf weer beter!!!
    in ieder geval zijn er genoeg dieren te fotograferen.