een nogal natte dag.....

19 september 2013 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Hello Europe, Capetown calling!!

Vandaag hebben we onze auto ontvangen; een Toyota Corolla. Het kostte nog even wat heen en weer gebel, omdat 't verhuurbedrijf een verkeerd adres had en ons dus niet kon vinden, maar uiteindelijk is dat ook goed gekomen. We hadden vandaag het plan om naar Kaap de Goede Hoop te gaan, met de goede hoop dat het met het weer ook goed zou gaan. Nou die Goeie Hoop Kaap was er wel, maar het goede weer was wat minder.... tenzij je het goed vind als die regen met bakkies uit de luch val....

nou ja uiteindelijk hebben we alles gewoon gedaan, maar dan iets korter. De weg naar de vuurtoren bijv. hadden we graag willen beklimmen, maar ja die mist/regen he??

Maar ja, ook vanuit de auto hebben we wel genoten: Van spetterende surfgolven op de oceaan, mooie bloemen, die in het echt ook zo mooi zijn Emilia!

Verder gingen we bij Simonstown nog even kijken bij de pinguinkolonie. Depinguins zij n vrij om te gaan en te staan waar ze willen. Als mens kun je daar dan 'gedoseerd'netjes over de paden, tussendoor lopen. En ja Bea, ook hier stond men ons om vijf uur op te wachten omdat ze dicht gingen. (we waren om 17.05u klaar met de short walk) :-)

Voor morgen staat weer net zo'n heerlijke regendag in de planning, daar zien we dus echt naar uit!!

greetss

H&J

@Erwin, ook voor ons is het regelmatig een déja vu, alleen stoppen we niet voor elk vogeltje of rijden er voor terug...

@ Paula, zeker voor jullie ook nog weer eens doen!! En dromen over Stan? Leuk maar apart, vertel ik nog wel eens

@ Henriette de reis is inderdaad so cool!! (lett en fig)

1. Bea:
    19 september 2013
    zitten jullie niet op het verkeerde continent? Koud (morgen maar 10 gr.) en pinguins?
  2. Emilia:
    19 september 2013
    Jullie bezorgen ze overuren, zijn ze daar wel op ingesteld?
  3. Emilia:
    19 september 2013
    De zwaluwen zijn nog hier dus voor jullie nog geen lente.