West Coast NP

20 september 2013 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Na al die nattigheid van gister en alle regen en hagel op ons dak vannacht, zijn we blij als we vanochtend blauwe lucht zien. We gaan naar het NP West Caost. Bekend door de bloemenpracht in het voorjaar en ja, ondanks 10 graden en pinguins Bea, we zijn wél op de goeie plek.... Deze bloemen bloeien slecht 6 weken en uiteraard hebben wij onze vakantie daarop gericht..... maar niet heus.

We hadden ook hier mooie suikerbossies verwacht, maar die groeiden hier niet, dit was meer geel-wit-paars als in Alpenweiden, niet minder mooi!

In deze omgeving moesten we telkens kiezen , want ook de vogels waren hier alom vertegenwoordigd! Dus als Henk het eea. uitgezocht heeft, kunnen jullie ook rekenen op uitbreiding van het vogelalbum.

M.n. de vogeltjes die met ons mee kwamen eten tijdens koffie met cake (lekkerrrrrrr volgens Henk!) , gele weverachtigen staan er mooi op.

Jeanneo van de receptie van Walden House, waar we logeren wilde graag een paar pics van de pinguïns voor hun site, toen we over onze natte avonturen vertelden. Toen we vanavond terugkwamen vertelde ze enthousiast dat ze álle foto's wilde...... Kennen jullie Henk's foto-enthousiasme???? Ik had de 40 foto's al tot de helft gereduceerd.... :-)

Nadat we drie dagen bij 'de buren' Portugees gegeten hadden, konden we daar vanavond niet terecht omdat ze daar een feestje hadden. Hadden ze ons ook wel uit mogen nodigen........ Nou ja, niet getreurd, eettentjes genoeg en zo zitten we nu bij te komen van lekkere Thaise gerechten.

Morgen reizen we verder naar Hermanus en laten we het drukke Kaapstad achter ons. Misschien nog een stukje Cape Point meepikken zonder regen, we hebben er de tijd voor, dus we zien wel

greetsss

H&J

@Koba, we laten ons nooit op de kop zitten door het weer.. en da's maar goed ook, anders kom je nergens

@ Elly: alleen maar funfunfun

@ Emilia: we hebben al een paar verkennerzwaluwen gezien, dus dat komt wel goed!

@ Jeroen: Pinguins zijn idd grappig, gaan we eerst langs een kassa, (betalen) om pinguïns te zien, komen we op de terugweg naar de auto gewoon op straat van die waggelaars tegen

1. Baukje @ Theo:
    20 september 2013
    Mooi verhaal,carry on folks!
  2. Jeroen:
    21 september 2013
    Geen eten van de braai?
  3. Koba:
    23 september 2013
    flora en fauna zijn fantastisch !!!