Op naar Hermanus

21 september 2013 - Hermanus, Zuid-Afrika

Hallo vriendjes en vriendinnetjes

We zijn ondertussen een kilometer of 150 km oostwaarts gereisd en zitten nu in een cottage, achter in een tuin bij een huis in Hermanus. Druk hoor! Hermanus, toeristisch, iedereen komt hierheen vanwege de walvissen die hier voor de kust rond schijnen te zwemmen…..

Wij hebben ondertussen al wel onze eerst whale gespot, vanaf de hoogte van Cape Point, waar we vanochtend eerst nóg een keer heen zijn gegaan, omdat het nu mooi weer was. We maakten een wandeling naar de vuurtoren bovenaan op de punt, toen we in de diepte bewegingen zagen in het water. Dank zij de verrekijker konden we zien dat het inderdaad zo’n grote joekelvis was, met het blote oog zag je wat beweging en dacht je dan dat het een dolfijn of zeehondengroep was.

De Dyer Island Cruises, daarmee gaan we morgen de zee op, hadden al naar ons overnachtingadres gebeld dat de tocht morgen doorgaat, dus wie weet wat we dan nog te zien krijgen.

Bij Cape Point hebben we ook nog genoten van die hele kleine bzzzvogeltjes; kolibiries. Het baart Henk natuurlijk wel zorgen, ondanks het plezier hij er van heeft,  want hij moet al die vliegende beestjes wel van een naam voorzien.

De weg naar Hermanus was trouwens ook erg mooi, helemaal langs de kust, met hoge bergen landinwaarts. Het kostte Henk wel de nodige stuurmanskunst, want de weg slingerde behoorlijk; ennnnn ’t stuur en de versnellingshandel he? Alles zit hier aan de andere kant, links rijden……. Och dat gaat al wel aardig, maar we zitten regelmatig met de ruitenwissers aan, als we rechts- of linksaf willen slaan, of met de handen bij het portier als we moeten schakelen. Enne ja, we!! Ook Jos heeft al twee keer achter ’t stuur gezeten!! Poeipoei!!

Morgen meer mensen. Eerst maar eens zien of dit op i-net komt, want we hebben hier achter in de tuin natuurlijk niet zo’n beste verbinding…..

Greetsss

H&J

1. Paula en Geke:
    22 september 2013
    Hoi hoi, jullie genieten wel lees ik. Wij gaan vanavond WW'er naar onze vakantie stek. Hebben nu weekend met de vrienden 40ste keer. En weer prachtig weer. Josje moet de groeten hebben van Marieke Cats'. Van de lagere school. Is nu verpleegkundige in het AMC.
  2. Bert en Liesbeth:
    23 september 2013
    ha Jos en Henk, leuk te lezen hoe jullie genieten!
    mooie verhalen en foto's, ook ik geniet er zo van!
    goeie vakantie verder!!!