Nog een oud verhaal....

2 oktober 2013 - Knysna, Zuid-Afrika

Onze trip naar het verenbed.

Nature reserve Featherbed mountains; zo genoemd omdat de zeelui in vrooeger jaren in de baai voor anker gingen ipv. buiten op de oceaan; de volgende ochtend beweerden zze zo lekker geslapen te hebben als thuis op het veren bed

Het was een tocht van 4 uur, eerst een uur varen, dan met een 4x4car en aanhangers erachter bergopwaarts en daarna 2,2 km naar beneden wandelen met als slot een lunchbuffet, terug met de boot, ziedaar in notedop onze toer van vandaag. Het was leuk en relaxed, klimmers als wij zijn was dit een eitje. We zaten in een groep mensen waaraan wij over een jaar of 10 hopen deel te nemen, en je de ukkies van de groep wanen is ook wel leuk hoor!! Tijdens de wandeling hadden we de spectaculairste uitzichten, mooie uitgeslepen grotten. Geen bijzondere beesten, maar al met al een leuke dag. Terug in Knysna hebben we nog even de tourist uitgehangen, souvenirs voor onzelf en de kids gekocht en daarna weer richting zwembad. Want vandaag was het wel een superwarme dag hoor! Henk had bij de trip van vandaag nog wel goed gekeken naar deKnysna turaco, een mooie groene papegaaiachtige die alleen hier voorkomt; niet gezien, maar des te groter is het plezier als we bij het zwembad er eentje zien vliegen. Henk gelijk ’t water weer uit… nee vandaag is hij dus níét koppie onder geweest……..

En wat nog mooier was, tijdens het eten zagen we er 3!!! Bij ons in de boom zitten, er zit een foto bij, Henk is helemaal heppiedepeppie!!

Overigens hebben we zojuist Marianne Vos haar Wereldtitel zien prolongeren, Klasse Marianne!!

Greetss

Henk en Jos

1. Baukje @ Theo:
    3 oktober 2013
    de knysna turaco heeft Henk weer heppiedepeppie gemaakt!
  2. Koba:
    3 oktober 2013
    Jammer dat we niet even een bakkie konden doen in
    Knysna.!