Klimmen en klauteren

2 oktober 2013 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

verhaaltje van vandaag er ook gelijk maar achteraan, we zitten op de comp. van de chef ... van Lilypond dus dat moet goed zijn.

We hebben Knysna verlaten en rijden naar Plettenbergbaai. Henk wilde nog heel graag een keer een walvistocht doen en dat kon hier ook. We wilden eigenlijk om 12 uur maar daarvoor was nog geen animo. Dus gingen we op aanraden van de eigenaar eerst een wandeling in NP Robberg maken. Hadden we al verteld dat het hier aan de eastcape veel warmer is als in Kaapstad??

Nou dat hebben we met de wandeling geweten!! Vooral het eerste stuk, bergopwaarts, in de zon, weinig wind, phoeiiii dat was afzien hoor!! Maar wel gigantisch mooie uitzichten en enge beesten ook, en enge holbewoners…..

Halverwege ’t schiereiland staken we dwars de duinen, stéíle duinen door. Het deed me ineens allemaal erg aan de eilandvijfdaagse denken, zand, zon en de zee links en dan maar lopen (toch Liesbeth?)

Nou in elk geval een uitdagendere wandeling als gister we konden ons heerlijk uitleven met al dat geklauter,.

Daarna dus met de walvistocht mee, we zijn er nu achter dat je nooit teveel van het goede moet willen, want we hebben ze weer gespot hoor, en het was erg mooi en groots, maar minder dichtbij en spectaculair als in Hermanus. Nou ja, niet getreurd, het was zeker gaaf hoor mensen!!

En zo zijn we nu voor 1 nacht in Lilypond lodge. Een yin en yang gebeuren wat we over ons heen laten komen. Hele mooie tuinen (met een “pond” dus), de lelies zijn alleen nog niet in de bloei, tja, dat zijn ze bij ons ook niet op 2 april!!

Zo dadelijk gaan we hier lekker uitgebalanceerd en verantwoord eten en vanavond slapen we in ons bedje die in de juiste  feng shui- positie staat!!

Daag

Zalige nachtrust gewenst

Henk en Jos

1. Baukje @ Theo:
    3 oktober 2013
    Is dat eng Jos als je bedje instandje feng shui staat?
  2. Koba:
    3 oktober 2013