Door de passen naar de bontebokken

25 september 2013 - Swellendam, Zuid-Afrika

Hallo dutchies

Vanochtend tijdens ons ontbijt (buiten) aan onze gastheer gevraagd of we voor morgen ontbijt kunnen bestellen: Of course!! At what time?? Lekker, hoeven we dáár al niet meer over na te denken En verder....

We hebben weer zo'n relaxte dag..... de passen, waarvan we dachten dat het moeilijke kronkelige slingerwegen zouden zijn.....in die bergen op de foto's van gisteren?? Nou wegen erdóór maken is die Afrikaners toch veel teveel gedoe?!?

Let op.: Het was een rondrit : eerst door de Cogmanpas, dan over de bergen en terug door de Tradouwpas. Nou die Cogmanpas waren we door voor we er erg in hadden; gelukkig stond er nog een Engels fort uit 1846, daar stopten we even en dat bleek ook 't spectaculairste, want de weg door de bergen.... ging er dus gewoon langs! Dus crossten wij met een vaartje van 80-90 km/u naar de volgende pas, waarvan we, door onze vaart, de afslag bijna misten!! En dat zou jammer zijn geweest, want dat was nou net 't allermooiste van deze dag! Dit was dus wel, slingerend langs en door prachtige bergen en valleien. En omdat het hier dus lente wordt, was ook in die pas een of andere struik in bloei en kleurde de hele vallei geel!!! We kwamen een echtpaar uit Swellendam tegen, en die raadden ons ook nog aan om naar het Bontebokreservaat te gaan; niet groot, maar wel leuk om door te rijden en wat bokken (en geiten) te spotten. Zo gezegd zo gedaan en daar vermaakten we ons dus de rest van de middag, kalm rijden en rondkijken , genieten!! Net als nu, eigenlijk moet ik 't eten gaan klaarmaken, maar de zon verleidt nog zo lekker.... nog een kwartier en hij is onder, dus Henk: iets later uw diner meneer!

@ iedereen die denkt dat een muis eng is..... nee hoor, en ik ben er ook niet bang van, Dus sorry T&B geen tante Jos op tafel met de rokken omhoog.

Maar ja, je moet een beetje smeuiig verhaal schrijven af en toe, toch??

Liefs

H&J

1. Emilia:
    Eet smakelijk!
  2. Bea:
    25 september 2013
    Jullie rijsnelheid is dus aangepast aan die van de Afrikanen (zie verslag van gisteren). Tja, dan heb je kans dat je, als tourist, je doel voorbijschiet.
    Hebben jullie en route ook nog weleens contact met de locals? Of is het alleen maar 'dag vogeltjes, dag bloempjes'?
  3. Hans en Henny:
    Hoi Jos en Henk
    Iedere avond voor we gaan sslapen printen we reisverslag
    en foto's uit.Leuk! Alles verloopt volgens jullie plan, dus geniet
    er nog maar even van.
    groetjes H en H
  4. Baukje @ Theo:
    25 september 2013
    Wat is de natuur toch mooi als je maar even de tijd er voor neemt.
    Dat zie je elke keer weer via die prachtige foto's van jullie en
    het weidse en de rust die er van uit gaat.
    Wat leven we dan hier gehaast toch?