Van zandpaden en muizen

24 september 2013 - Swellendam, Zuid-Afrika

Hoi piepeltjes

We zitten in een nieuw huissie, in Swellendam zijn we vanmiddag neergestreken. We hadden 't plan opgevat om via 't állerzuidelijkste puntje te reizen. Nu zitten we hier over 't algemeen in bewoonbaar gebied en zijn de wegen helemaal niet zo slecht. Maar de route naar Cape L'Algulhas, die Jos thuis al uitgezocht had (lang leve GoogleMaps) was wel ff iets anders. Jos reed 't eerste stuk, lekker relaxed langs de kust, totdat Henk, de supernavigator..... zei: Hier linksaf de R319 op. Nou best, maar daar bleek dus na 250m. het asfalt op te zijn :-) Grote plassen over de hele weg, kuilen, hobbels en bobbels, kortom, Afrika, zoals Afrika is. ipv 80 km/u reden we nog maar 40, maar ja dat heeft wel als voordeel dat je alles goed bekijkt en het optimale uit je reis haalt.

Gelukkig kwamen we uiteindelijk wel weer op een asfaltweg uit, maar ja, dáár wilde Henk weer regelmatig stoppen omdat íe een (roof)vogel langs de kant zag. Nou is het helemaal niet druk op de wegen, maar het verkeer wat er rijdt jakkert er flink op los. Als voetganger, ook in de dorpjes en steden ben je je leven niet zeker.

Bij 't zuidpunt van Afrika genoten we weer van de mooiste bloemenpracht. Het is hier werkelijk voorjaar! Alles barst open in de mooiste bonte kleuren. En uiteraard op de picture bij hét punt natuurlijk.....

En zo zitten we hier dan weer in ons volgende onderkomen, wederom in een lodge, eigenlijk zijn 't gewoon omgebouwde schuurtjes bij mensen achterin de tuin, hihi, maar ze maken er wel wat moois van hoor!

Nou, dat was het wel voor vandaag, o ja en die muis uit de titel???? Die flitste net door de keuken zag ik vanuit mijn ooghoek, Henk zag 'm ook en ik zit nu met de benen op de tafel......

ieieieieieie

greetsss

H&J

@ Ellen: geniet ervan, van je vakantie dus...

@ Suzanna: mooi weer een 'stalker'

@ Sabrina: veel indrukken al dat moois

@ Marcel: goed te doen de treinreis? Mooie omgeving? en lach je moeder niet uit om een muis!!

@ Koba: deze ouwe mensjes moeten af en toe bijkomen hoor! Opstaan is never een problem: 7.45u gaat de wekker ;-)

@ Jeroen; een rockdassie, dat zei ik toch?? dat is 't zelfde als een klipdas, maar rockdassie klinkt veel leuker

@ Erwin, drie weken reizen zonder rustdag, kunnen die ouwelui van je niet aan hoor!

1. Marcel:
    Lachuh!!!
  2. Emilia:
    24 september 2013
    Dat valt me tegen Jos, bang van een muissie.
  3. Suzanna:
    24 september 2013
    Mooi hoor die lente, en maak je geen zorgen om de muis de muis is banger voor jou dan jij voor de muis. Lekker clichee he :))
  4. Henriette:
    25 september 2013
    Heerlijk genieten van jullie mooie verhalen en foto's!! En nog steeds zooooo jaloers op jullie !!
  5. Marleen:
    25 september 2013
    Wat een leuke verhalen weer van jullie avonturen! En natuurlijk supermooie foto's!!!
  6. Koba:
    26 september 2013
    het door hutselen was wel de moeite waard!!
    mooie foto's.